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Expanded typing (KYBDslöjd) can be defined roughly as “manual skill with a keyboard” that materialises the text characters and the typing on a keyboard beyond the screen and questions our parasitic relationship with the technology. It is not a mere arbitrary intervention. It is based on and refers to the typewriter, Concrete Poetry, Demoscene, and Brutalism. The typewriter contributes to the execution, while poetry contributes to a system, a brutal language that should be learned. The text characters are used without ornament like concrete in brutalist architecture, capturing the spirit and the contradictions of its time.

I belong to a generation which, above all, has been electrocuted by technologies. Irony and Cynicism seem to have taken us to a precarious state: acceptance and resignation. The tyranny of easy to use and immediate satisfaction are just deterrence methods that are bringing us to the dump and to boredom. We live in a digital era and no one is free from paradoxes. The future is typed.


[ES]

La mecanografía expandida (KYBDslöjd) podría definirse grosso modo como «destreza manual con un teclado», que materializa los caracteres de texto y las pulsaciones de teclado más allá de la pantalla y cuestiona nuestra relación parásita con la tecnología. No es una mera invención arbitraria. Tiene sus bases y referencias en la máquina de escribir, la poesía concreta, la demoscene y el brutalismo. La máquina de escribir aporta la ejecución mientras que la poesía contribuye con un sistema, un lenguaje brutal que debe aprenderse. Los caracteres de texto se utilizan sin adornos, como el hormigón en la arquitectura brutalista, capturando el espíritu y las contradicciones de su tiempo.

Pertenezco a una generación que, sobre todo, se ha electrocutado con las tecnologías. La ironía y el cinismo parecen habernos llevado a un estado de precariedad, aceptación y resignación. La tiranía del fácil de usar y la satisfacción inmediata no son más que qué tácticas de disuasión que nos están llevando al vertedero y al aburrimiento. Vivimos en la era digital y no hay nadie que se le libre de las paradojas. La vida futura se teclea.



Raquel Meyers, 2018.